Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych działań marketingowych w sieci, bez którego nawiązanie równej walki z witrynami z ugruntowaną pozycją na rynku jest bardzo trudne lub niemożliwe. Proces ten polega w głównej mierze na spełnieniu wszelkich wymogów stawianych przez algorytm Google. Tak naprawdę jednak to tylko wierzchołek góry lodowej.
Czym jest pozycjonowanie?
Internauci do poszukiwania nowych witryn, sklepów, portfolio czy katalogów firmowych wykorzystują przeważnie najbardziej popularną wyszukiwarkę w naszym kraju – Google. W jej zasobach można znaleźć w zasadzie każdą ogólnodostępną stronę WWW możliwą do zindeksowania, dlatego też wśród polskich internautów cieszy się największym zainteresowaniem. Wystarczy wpisać interesującą frazę kluczową w pole wyszukiwania i nacisnąć klawisz Enter – w efekcie algorytm Google przeszuka swoją rozległą bazę i pokaże w listingu SERP (Search Engine Results Page) wyniki, które w założeniu pasują do frazy wpisanej przez użytkownika internetu.
Pozycjonowanie strony SEO – Search Engine Optimization – polega na spełnieniu wszelkich wytycznych algorytmu Google przez witrynę, aby ta w efekcie mogła się pojawić jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Trzy etapy niezbędne do przeprowadzenia pozycjonowania
Pozycjonowanie z reguły rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu SEO, który polega na wnikliwej, dokładnej i precyzyjnej analizie całej witryny WWW. Dzięki temu pozycjonerzy mogą rozpocząć swoje działania od wstępnego zaplanowania strategii, a klienci mogą poznać cenę za usługę. W kolejnym etapie, znanym jako on-site, należy z kolei wprowadzić na stronę wszelkie zmiany wykryte przez audyt, a w trzecim – off-site – zadbać o zbudowanie jak największej bazy linków prowadzących do Twojej witryny.
Rezultaty pozycjonowania witryn WWW
Pozycjonowanie strony w Google jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w walce ze zbyt niską popularnością witryny w sieci, dlatego też obecnie stanowi podstawowe działanie marketingu internetowego. Wśród jego zalet warto wyróżnić:
- możliwość dotarcia do praktycznie każdej grupy klientów z całego kraju;
- łatwą sprzedaż towarów niechodliwych i niszowych;
- możliwość szybkiego rozwoju firmy, co wynika bezpośrednio z większych zysków finansowych;
- znacznie wyższe zaufanie ze strony internauty;
- ciągły napływ nowych klientów z dobrym współczynnikiem konwersji;
- i wiele innych.
Porady, bez których proces pozycjonowania nie byłby efektywny
Wiele osób zastanawia się, ile kosztuje pozycjonowanie stron – odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Koszty zależą między innymi od oczekiwań oraz docelowej pozycji, na której chcemy, aby znalazła się nasza witryna WWW. Nie zawsze warto także walczyć o najwyższą. Bardzo często optymalną pozycją docelową może być jedna z pierwszych dziesięciu na pierwszej stronie. Istotnym pytaniem jest także to, jak długo trwa pozycjonowanie strony. Z reguły na pierwsze efekty należy poczekać około miesiąca, a na rezultaty docelowe nawet do roku.