1. Email marketing
Email marketing to narzędzie o wielu zastosowaniach, ponieważ jest to w zasadzie nic innego, jak kanał bezpośredniej komunikacji z naszymi klientami.
Najlepiej byłoby, gdybyś dysponował bazą danych użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i nad którymi pracowałeś przez cały rok. W ten sposób, gdy nadejdzie sezon wyprzedaży, można się z nimi skontaktować, aby poinformować ich o zniżkach i zachęcić do konwersji.
Problem z tym narzędziem polega na tym, że ze względu na swoją popularność i skuteczność jest ono również bardzo nasycone. Po okresie świątecznym skrzynki odbiorcze użytkowników są pełne wiadomości promocyjnych, dlatego większość z nich jest ignorowana.
Aby tego uniknąć, zalecamy segmentację bazy użytkowników i wysyłanie im rabatów, którymi są najbardziej zainteresowani. Aby przyciągnąć ich uwagę, należy również zadbać o kreatywność w temacie i w treści wiadomości.
2. SEM
Kampanie reklamowe w wyszukiwarkach są idealne do osiągania krótkoterminowych wyników, a to doskonale pasuje do tego, czego szukamy w sezonie wyprzedaży. Nie oznacza to jednak, że nie wymagają one wcześniejszego planowania.
Z jednej strony musimy mieć jasność co do struktury kampanii, którą zamierzamy uruchomić, w tym listy słów kluczowych i grup reklam. W tym zadaniu pomogą nam narzędzia takie jak planer słów kluczowych Google Ads
3. Marketing treści
Jeśli odrobiłeś zadanie domowe w zakresie strategii marketingu treści, powinieneś mieć już solidną bazę artykułów, infografik i innych wpisów na blogu. Sezon wyprzedaży to świetny moment, aby wykorzystać cały ruch, jaki dociera do Twoich treści, i zachęcić odwiedzających do konwersji. Sprawdź również wyprzedaże i informacje prosto z Mazowsza dostępne tutaj: pomazowszu.pl/
4. Reklamy w mediach społecznościowych
Media społecznościowe mają wiele opcji targetowania, dzięki którym możemy dotrzeć do bardzo konkretnej grupy odbiorców. Jeśli chcemy wypromować nasze produkty objęte rabatem, możemy zastosować jedną lub kilka z poniższych technik:
Wykorzystanie reklam jako platform retargetingowych, czyli kierowanie reklam do osób, które już wcześniej miały kontakt z marką i w związku z tym są bardziej skłonne do konwersji.
Segmentuj użytkowników zgodnie z naszą buyer persona lub podobnym narzędziem audytorskim, dzięki czemu będziemy koncentrować się na profilu użytkownika związanym z naszą marką, ale będziemy mieć możliwość pozyskiwania nowych użytkowników.