Obecnie początkujący biznesmeni mają nie lada zagwozdkę. Teraz, gdy na świecie występują dosłownie tysiące podobnych firm, bardzo trudno jest otworzyć taką działalność, która byłaby w stanie je pokonać lub jakoś się wśród nich wyróżnić. To, co trudne, nie jest jednak wcale niewykonalne. Nowo otwarty internetowy sklep ogrodniczy nie musi być więc od razu skazany na porażkę. Wystarczy bowiem efektywnie i inteligentnie o niego zadbać, by stworzyć z niego takie miejsce, do którego wszyscy internauci będą chcieli regularnie zaglądać, nawet jeśli nie mają w planach dokonywać żadnych zmian w swoim ogrodzie.
Kluczowym elementem każdej strony są oczywiście opisy produktów. Muszą być doprecyzowane i dość szczegółowe, by klient wyciągnął z nich wszystkie przydatne informacje. Jeżeli będzie mieć w planach zakup donicy, ale ze strony nie dowie się, jaki ma ona rozmiar lub z czego jest wykonana, najprawdopodobniej szybko pójdzie do konkurencji, gdzie spotka się z dokładną charakterystyką towaru. Brak opisu to poważny błąd. Źle skonstruowany opis nie jest zresztą lepszy. Przy każdym produkcie trzeba więc umieścić informacje o jego wymiarach, materiale, składzie, producencie, kolorze i dodatkowych elementach. Jednocześnie każdy internetowy sklep ogrodniczy może pozycjonować się poprzez takie opisy, nieco je wydłużając i umieszczając w nich wybrane słowa kluczowe. Warto też rozdzielić charakterystykę produktu na dwie części. Pierwsza nich powinna pojawić się obok zdjęcia i składać z krótkich haseł typowo informacyjnych, druga natomiast może być dłuższym blokiem tekstu umieszczanym pod produktem, opisującym jego przeznaczenie i opowiadającym o tym, dlaczego warto go kupić.
Każdy nowy sklep ogrodniczy online, który dość mocno skoncentruje się na przygotowaniu szczegółowych, ciekawych i jednocześnie prostych do zrozumienia opisów produktów, bardzo szybko będzie mógł pokonać przynajmniej część swojej konkurencji. Wszystkie elementy strony internetowej muszą być bowiem dopracowane.