Coraz więcej użytkowników korzysta z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Sprawia to, że właściciele firm oferujących swoje usługi w sieci, muszą się do tego dostosować. Obecnie nie wystarczy więc posiadanie zwykłej strony internetowej, do lamusa odchodzi również witryna mobilna. Dlatego koniecznością staje się stworzenie tzw. responsywnej strony internetowej. Automatycznie dopasowuje się ona do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana, a programuje się ją równocześnie ze zwykłą wersją witryny.
Taka funkcjonalność niesie ze sobą wiele zalet. Po pierwsze umożliwia szybsze ładowanie strony, gdyż znacznie musimy ograniczyć ilość tekstu, grafik czy czcionek na stronie. To z kolei przekłada się na wyższą pozycję w rankingach wyszukiwania, a tym samym większą ilość potencjalnych wejść na stronę. Jest to również świetne rozwiązanie dla lokalnych przedsiębiorców, responsywna strona internetowa umożliwia bowiem ułatwienie kontaktu za pomocą przycisku umieszczonego np. przy numerze telefonu.
Koszty utworzenia strony dopasowującej zawartość do rozdzielczości wyświetlacza są również znacznie niższe. Należy jednak pamiętać, by responsywna strona internetowa została przygotowana na samym początku kreowania witryny, w późniejszym okresie może być bowiem problem z przekształceniem wersji stacjonarnej witryny na tą wyświetlaną na mniejszych urządzeniach. Chodzi tu głównie o umiejętne rozmieszczenie treści, tak by użytkownik nie musiał powiększać informacji widocznych na ekranie. Jeśli responsywność zostanie wzięta pod uwagę na wczesnym etapie projektowania, nie tylko obniży nam koszty związane z jej utworzeniem, ale również utrzymaniem, gdyż korzystać będziemy z tego samego panelu CMS w oparciu o jedną witrynę w kilku różnych wersjach. Co nie ma miejsca, gdy decydujemy się na stworzenie osobnej witryny, zwanej stroną mobilną.
Kroki do zarabiania pieniędzy w witrynie
Responsywna strona internetowa to pierwszy krok do promowania witryny w sieci. Pozwoli na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zwiększy poziom zainteresowania odbiorców. Dzięki precyzyjnie dopasowanym i umiejętnie rozmieszczonym treściom na stronie zmniejszy się również współczynnik odrzuceń, rzutujący na wartość strony w algorytmach google. Ale pamiętajmy, że dostosowanie witryny do wszystkich urządzeń to tylko jeden z elementów pozycjonowania. Należy zwrócić również uwagę na słowa kluczowe, nagłówki czy rozmiary prezentowanych grafik. Istotne dla robotów wyszukiwarek są również linkowania zewnętrzne oraz obecność w mediach społecznościowych. Dopiero wszystkie te elementy połączone razem spowodują, że firma zacznie z powodzeniem rozwijać się w sieci. Pamiętajmy tylko, by nie spocząć na laurach. Optymalizacja strony to proces ciągły, który nigdy się nie kończy i wymaga nieustannego zbierania i analizowania danych.