Przetwarzanie danych pozwala Facebookowi zaoferować wiele możliwości tworzenia grup odbiorców.
Dane demograficzne
- Wiek
- Płeć
- Lokalizacja: osoby, które mieszkają, podróżują lub niedawno były w danym miejscu.
- Wykształcenie: poziom wykształcenia, kierunek studiów, instytucja edukacyjna, lata nauki w szkole wyższej…
- Finanse: poziom dochodów, zamożność, posiadany lub wynajmowany dom…
- Wydarzenia: zbliżające się urodziny, związek na odległość, nowa praca, nowy związek, nowożeńcy…
- Rodzice: tutaj można znaleźć kategorie odbiorców według wieku dzieci lub stylu życia (np. matki z dużych miast, osoby dbające o kondycję fizyczną lub środowisko).
- Stan cywilny.
- Praca: można wyszukiwać użytkowników, którzy zajmują określone stanowisko lub pracują w określonej branży, a nawet wyszukiwać pracowników określonej firmy.
Zainteresowania
- Biznes i przemysł: użytkownicy, którzy interesują się konkretną branżą, od reklamy, przez nieruchomości, po bankowość inwestycyjną.
- Rozrywka: tutaj można znaleźć wiele opcji, w tym gry, wydarzenia na żywo, filmy, muzykę, czytanie, telewizję, rodzinę i związki, fitness i wellness, jedzenie i picie, hobby, podróże, zwierzęta domowe…Masz różne zainteresowania? Niewątpliwie zainteresuje Cię portal ogólnotematyczny: www.infofakty.pl
Urządzenie i system operacyjny
- Typ urządzenia: wszystkie, tylko urządzenia mobilne lub tylko komputery stacjonarne.
- Określone urządzenia: system operacyjny iOS lub Android, określone urządzenia lub wersje systemu.
Niestandardowe grupy odbiorców
Możesz utworzyć niestandardową grupę odbiorców na podstawie różnych zmiennych, takich jak osoby, które odwiedziły Twoją stronę internetową, dane dotyczące zakupów, aktywność w Twojej aplikacji, aktywność offline (np. odwiedziny w Twoim sklepie fizycznym) lub interakcje z treściami na Facebooku lub Instagramie.
Jak dotrzeć do odbiorców na Facebooku
1. Monitoruj własną stronę internetową
Aby uzupełnić bogactwo danych, jakimi dysponuje Facebook, należy śledzić zachowania użytkowników na własnej stronie internetowej. Można na przykład zainstalować kod śledzący w celu późniejszego remarketingu lub utworzyć plik klienta w celu wyeksportowania go do interfejsu Facebook Ads i wyszukania podobnych grup odbiorców.
2. Utwórz segmenty w oparciu o cele biznesowe
Możliwości Facebooka w zakresie targetowania są bardzo szerokie. Jednak tworzenie grup odbiorców jest przydatne tylko wtedy, gdy potrafimy powiązać je z naszymi celami biznesowymi.
Na przykład, jeśli naszym celem jest generowanie leadów, możemy stworzyć segmenty oparte na charakterystyce naszych poprzednich leadów lub stworzyć listę emailową leadów, którą następnie prześlemy na Facebooka i poszukamy podobnej grupy odbiorców.
3. Przeanalizuj wyniki
Interfejs Facebook Ads dostarcza reklamodawcom wielu danych na temat skuteczności ich kampanii, ale aby uzyskać pełny obraz, należy połączyć te dane z danymi z witryny.